Veelgestelde vragen

Vind hier snel antwoorden op de meest gestelde vragen over onze producten en diensten. Blader door de onderstaande categorieën om de informatie te vinden die je zoekt. Staat je vraag er niet bij? Neem dan contact met ons op!

Producten

Freelux is een Nederlands-Vietnamese onderneming met meer dan 20 jaar ervaring in led-dim topologieën, energie monitors en draadloze protocollen. De producten van Freelux slaan een solide brug tussen de vaak al aanwezige bekabelde functionaliteit en de gewenste nieuwste draadloze technieken met extra functies. Slim en simpel!

In Vietnam hebben we een eigen productontwikkeling en productie met als doel een korte time-to-market en concurrerende prijsstelling. Alle producten zijn ons intellectueel eigendom, door ons ontwikkeld en worden in eigen beheer in Vietnam geproduceerd. De distributie wordt verzorgd door zusterorganisatie Oringe NBC B.V.

Handleidingen worden door ons voornamelijk digitaal per email verstrekt en zijn bij het in de webshop gekocht product terug te vinden. Bij het product helemaal naar onderen scrollen tot aan de balk met tabbladen en daar op het tabblad 'Handleiding' kikken. Daar kan je vervolgens de van toepassing zijnde handleiding(en) printen of downloaden.

Een modulair product ofwel set bestaat uit een base element (BE) en een button module (BM), waarbij je het base element in de muur monteert en de button module (drukknop) eenvoudig er later op klikt. Een BE en een BM hebben daarom een aparte eigen handleiding, omdat BE’s of BM’s functioneel gecombineerd kunnen worden.

Het aansluitschema kan je per base element (inbouw muur) ook terugvinden in de handleidingen met eventueel specifieke toepassingen.

Base Element | led-lichtschakelaar | 2-draads | 230VAC/10

 

Base Element | led-lichtschakelaar | 2-polig | 230VAC/8A_2P
Base Element | led-dimmer | 2-polig | 230VAC - 300VA/1,3A_2P

Base Element | led-dimmer | 2-draads | 230VAC - 250VA/1,1A
Base Element | led-dimmer | 2-draads | 230VAC - 500VA/2,1A

Digitale led-draaidimmer 230VAC 250W/VA - 1,1A
EcoLogic led-draaidimmer 230VAC 250W/VA - 1,1A

Multicontrol led-draaidimmer 230VAC 250W/VA - 1,1A

Built-in module led-dimmer BLE 100VA/70W LED - 0,45A

Garantie

Oringe NBC B.V. biedt via haar webshop topkwaliteit elektromaterialen aan met een garantieperiode van 2 jaar vanaf levering fabriek. De garantie heeft alleen betrekking op technische manco’s veroorzaakt door ontwerp -of fabricagefouten.  Ondeugdelijk behandelde producten zijn uitgesloten van garantie. Klant zal Oringe NBC faciliteren om technische manco’s vast te stellen en te analyseren. Geclaimde garanties worden door Oringe NBC gecompenseerd met nieuwe of gerepareerde producten.

Een garantie claim kan je via telefoonnummer +31 (0) 594 548 179 aan ons melden. Uiteraard kan je ons ook een e-mail sturen. Vermeld hierin dan het bestelnummer, besteldatum, naam, adres, telefoonnummer en een omschrijving van het probleem. Oringe NBC B.V. neemt uitsluitend claims in behandeling die betrekking hebben op een order via onze webshop.

Oringe NBC B.V. is in geen geval verantwoordelijk voor eventuele vervolgschade die ontstaat door een defect, een incomplete levering of schade ontstaan tijdens het transport. Bij het in ontvangst nemen van de order, dien je zelf te controleren of de order compleet is, het juiste product is geleverd en of er eventuele schade is ontstaan. Wij doen ons uiterste best een nalevering of vervanging door schade zo snel mogelijk te realiseren.

Uiteraard doen wij alles wat binnen ons bereik ligt, om de afgesproken levertijden na te komen. Vanzelfsprekend zijn wij hierin o.a. ook afhankelijk van onze voorraad in Nederland en productie in Vietnam. Onvoorziene omstandigheden en/of overmacht situaties met betrekkingen tot leveringen kunnen we helaas niet uitsluiten. Voor schade die ontstaat door oponthoud, kunnen wij niet de verantwoordelijkheid dragen. Onkosten die worden gemaakt welke voortkomen uit vertraging, denk hierbij bijvoorbeeld aan kosten voor het inhuren van installateurs/ monteurs, worden niet door Oringe NBC B.V. vergoed.

Levering en levertijd

Voor het versturen van onze pakketten maken wij voornamelijk gebruik van PostNL. Van PostNL ontvang je een e-mail op het opgegeven mailadres met daarin de Track & Trace gegevens van de zending, zodat je zelf de status van het afleverproces kan volgen. PostNL bezorgt van maandag t/m zaterdag.

Verzendkosten binnen Nederland

  • Orders met een orderwaarde vanaf EUR 75,- exclusief btw, die via de reguliere pakketdienst kunnen worden verstuurd, worden binnen Nederland gratis bezorgd.
  • Tot een orderwaarde van EUR 75,- exclusief btw, hanteren wij binnen Nederland voor reguliere pakketten EUR 7,25 (inclusief BTW) verzendkosten.
  • Pakketten die zwaarder zijn dan 30 kilo of onder de noemer ‘lengtemateriaal’ vallen, worden in overleg geleverd en hiervoor zullen extra vrachtkosten in rekening worden gebracht. Voor informatie over de levering kan je contact opnemen met onze klantenservice.

Op onze productpagina vermelden wij of een artikel 'Uitverkocht', 'Beschikbaar via nabestelling' of gewoon 'uit voorraad' leverbaar is. Orders op werkdagen voor 12.30 uur besteld en compleet op voorraad, worden in de meeste gevallen binnen 1 – 2 werkdagen verstuurd. Wanneer wij je bestelling sneller kunnen verwerken, zullen we dit zeker niet nalaten.

Het kan voorkomen dat een artikel van de order niet voorradig is. Dit wordt op de productpagina en in de winkelwagen vermeld. Omdat wij orders zoveel mogelijk compleet versturen, kan dit de levertijd verlengen. Uiteraard houden we je zoveel mogelijk op de hoogte van de status van de order.

Bij het verzenden van de order, word je per e-mail op de hoogte gesteld. Daarnaast ontvang je van onze vervoerder doorgaans een e-mail op het opgegeven mailadres met de Track & Trace gegevens, zodat je de zending kan volgen. Normaal gesproken word je pakket de eerstvolgende werkdag na verzending bezorgd.

Retouren

Het kan voorkomen dat je de order volledig of gedeeltelijk wil retourneren. Op deze pagina leggen wij je graag uit hoe het werkt. Ook kan je rechtstreeks contact opnemen met onze klantenservice via het telefoonnummer +31 (0) 594 548 179 (op werkdagen 9.00-12.30), zodat we je kunnen helpen bij het retourneren van het product.

Retourneren voor consumenten

  • Wij hanteren een zichttermijn van 14 kalenderdagen na ontvangst van je bestelling.
  • Producten die speciaal op je verzoek zijn vervaardigd en/of niet op voorraad liggen in Nederland zijn uitgesloten van de zichttermijn. Mocht een dergelijk product voorkomen in de order, dan word je hierover zo spoedig mogelijk geïnformeerd.
  • Hou je er rekening mee dat het artikel onbeschadigd, niet gebruikt, compleet is en over de originele verpakking beschikt. Het uitgangspunt is, dat je de producten slechts hanteert en inspecteert zoals je dit in een winkel zou mogen doen.
  • De verzendkosten die je maakt voor het retourneren van de artikelen zijn voor eigen rekening en risico.
  • De eventueel van toepassing zijnde verzendkosten van de heenreis worden niet vergoed.

Retourneren namens een bedrijf

  • Je kan na ontvangst van de bestelling binnen 14 dagen een retourverzoek bij ons indienen met opgaaf van de reden. Dit kan via klantenservice@freelux.nl of telefonisch via +31 (0) 594 548 179.
  • Producten die speciaal op je verzoek vervaardigd zijn en/of niet tot de standaard voorraad in Nederland behoren, komen niet in aanmerking voor retourneren. Mocht een dergelijk product voorkomen in de order, dan word je hierover zo spoedig mogelijk geïnformeerd.
  • Hou je er rekening mee dat het artikel onbeschadigd, niet gebruikt, compleet is en over originele verpakking beschikt. Het uitgangspunt is, dat je de producten slechts hanteert en inspecteert zoals je dit in een winkel zou mogen doen.
  • De verzendkosten die je maakt voor het retourneren van de artikelen zijn voor eigen rekening en risico.

Retourinstructies

  • Op aanvraag sturen wij je een retourformulier met het te gebruiken retouradres toe.
  • Retourformulier; Voor het verwerken van onze retouren maken wij gebruik van een retourformulier. Hiermee kunnen wij retourzendingen zo efficiënt mogelijk verwerken. Wij verzoeken je dan ook het retourformulier zo volledig mogelijk in te vullen en toe te voegen aan het retourpakket.
  • Om het risico op beschadiging van de producten te voorkomen, verzoeken we je te kiezen voor een stevige en passende verpakking.
  • Voor een snelle afhandeling kan je van klantenservice een afwijkend adres doorkrijgen, omdat in het magazijn niet continue iemand aanwezig is en wij gebruik maken van verschillende bronnen.

Afhandeling van uw retourpakket

Na ontvangst van het retourpakket zullen wij de artikelen controleren. Wanneer je retourpakket aan de voorwaarden voldoet, betalen we je zo spoedig mogelijk de aankoopwaarde van de retour gestuurde artikelen terug. Dit doen we via hetzelfde betaalmiddel waarmee je de artikelen hebt betaald. Je ontvangt hiervan per e-mail een creditfactuur. Terugbetalingen voeren wij binnen enkele dagen tot uiterlijk 14 dagen na ontvangst in ons magazijn uit.

Ons hoofdmagazijn met kantoor bevindt zich in Nuis, maar voor het retourneren van producten kan je het beste in overleg met onze klantenservice handelen. Voor een snelle afhandeling kan klantenservice je een afwijkend adres doorgeven, omdat in het magazijn niet continue iemand aanwezig is en wij gebruik maken van verschillende bronnen.

Een onaangekondigd pakket kunnen wij niet volgen en het blijft de verantwoordelijkheid van de verzender, maar om te voorkomen dat het mis gaat adviseren wij je het voorgaande.