Verzend- en leveringsbeleid

BETALINGSMOGELIJKHEDEN

Betalen via iDEAL

Uw order wordt bij deze betaalmogelijkheid direct in behandeling genomen.

iDEAL is dé betaalmethode op internet waaraan alle grote Nederlandse banken meewerken. Met iDEAL kunt u vertrouwd, veilig en gemakkelijk uw bestelling afrekenen. U rekent af in uw vertrouwde internet betaalomgeving, op basis van specifieke beveiligingsmethodes van uw eigen bank. Onze iDeal betalingen worden verwerkt via betaalprovider Mollie.

iDEAL biedt u een aantal voordelen ten opzichte van andere betaalmethoden:

  • iDEAL is net zo vertrouwd, veilig en gemakkelijk als internetbankieren
  • iDEAL wordt ondersteund door grote Nederlandse banken
  • Toegang tot internetbankieren van een van de deelnemende banken is voldoende om gebruik te kunnen maken van iDEAL
  • Controle en overzicht op de betaling
  • Snellere betaling en dus snellere levering van uw bestelling

LEVERING EN LEVERTIJD

Levertijd

Op onze productpagina vermelden wij of een artikel uit voorraad leverbaar is. Orders op werkdagen voor 12.30 uur besteld en compleet op voorraad, worden in de meeste gevallen binnen 1 – 2 werkdagen verstuurd. Wanneer wij uw bestelling sneller kunnen verwerken, zullen we dit zeker niet nalaten.

Het kan voorkomen dat een artikel van uw order niet voorradig is. Dit wordt op de productpagina en in de winkelwagen vermeld. Omdat wij orders zoveel mogelijk compleet versturen, kan dit de levertijd verlengen. Uiteraard houden we u zoveel mogelijk op de hoogte van de status van uw order.

Bij het verzenden van uw order, wordt u per e-mail op de hoogte gesteld. Daarnaast ontvangt u van onze vervoerder doorgaans een e-mail met de Track & Trace gegevens, zodat u de zending kunt volgen. Normaal gesproken wordt uw pakket de eerstvolgende werkdag na verzending bezorgd.

Levering

Voor het versturen van onze pakketten maken wij voornamelijk gebruik van PostNL. Van PostNL ontvangt u een e-mail met daarin de Track & Trace gegevens van de zending, zodat u zelf de status van het afleverproces kunt volgen. PostNL bezorgt van maandag t/m zaterdag.

Verzendkosten

Verzendkosten binnen Nederland

  • Orders met een orderwaarde vanaf EUR 75,- exclusief btw, die via de reguliere pakketdienst kunnen worden verstuurd, worden binnen Nederland gratis bezorgd.
  • Tot een orderwaarde van EUR 75,- exclusief btw, hanteren wij binnen Nederland voor reguliere pakketten EUR 7,25 (inclusief BTW) verzendkosten.
  • Pakketten die zwaarder zijn dan 30 kilo of onder de noemer ‘lengtemateriaal’ vallen, worden in overleg geleverd en hiervoor zullen extra vrachtkosten in rekening worden gebracht. Voor informatie over de levering kunt u contact opnemen met onze klantenservice.

Afhalen

Afhalen kan alleen in overleg en om er zeker van te zijn dat uw pakket klaar ligt, maken we graag een afspraak. Neem hiervoor per klantenservice@freelux.nl of telefonisch via +31 (0) 594 548 179 ( op werkdagen 9.00-12.30) contact met ons op.

Onze afhaallocatie is:
Oringe NBC B.V.
Oudeweg 43
9364 PR Nuis

RETOURNEREN

Het kan voorkomen dat u uw order volledig of gedeeltelijk wilt retourneren. Op deze pagina leggen wij u graag uit hoe het werkt. Ook kunt u rechtstreeks contact opnemen met onze klantenservice via het telefoonnummer +31 (0) 594 548 179 (op werkdagen 9.00-12.30), zodat we u kunnen helpen bij het retourneren van uw product.

Retourneren voor consumenten

  • Wij hanteren een zichttermijn van 14 kalenderdagen na ontvangst van uw bestelling.
  • Producten die speciaal op uw verzoek zijn vervaardigd en/of niet op voorraad liggen in Nederland zijn uitgesloten van de zichttermijn. Mocht een dergelijk product voorkomen in uw order, dan wordt u hierover zo spoedig mogelijk geïnformeerd.
  • Houdt u er rekening mee dat het artikel onbeschadigd, niet gebruikt, compleet is en over de originele verpakking beschikt. Het uitgangspunt is, dat u de producten slechts hanteert en inspecteert zoals u dit in een winkel zou mogen doen.
  • De verzendkosten die u maakt voor het retourneren van de artikelen zijn voor uw eigen rekening en risico.
  • De eventueel van toepassing zijnde verzendkosten van de heenreis worden niet vergoed.

Retourneren namens een bedrijf

  • U kunt na ontvangst van uw bestelling binnen 14 dagen een retourverzoek bij ons indienen met opgaaf van de reden. Dit kan via klantenservice@freelux.nl of telefonisch via +31 (0) 594 548 179.
  • Producten die speciaal op uw verzoek vervaardigd zijn en/of niet tot de standaard voorraad in Nederland behoren, komen niet in aanmerking voor retourneren. Mocht een dergelijk product voorkomen in uw order, dan wordt u hierover zo spoedig mogelijk geïnformeerd.
  • Houdt u er rekening mee dat het artikel onbeschadigd, niet gebruikt, compleet is en over originele verpakking beschikt. Het uitgangspunt is, dat u de producten slechts hanteert en inspecteert zoals u dit in een winkel zou mogen doen.
  • De verzendkosten die u maakt voor het retourneren van de artikelen zijn voor uw eigen rekening en risico.

Retourinstructies

  • Op aanvraag sturen wij een retourformulier toe.
  • Retourformulier; Voor het verwerken van onze retouren maken wij gebruik van een retourformulier. Hiermee kunnen wij retourzendingen zo efficiënt mogelijk verwerken. Wij verzoeken u dan ook het retourformulier zo volledig mogelijk in te vullen en toe te voegen aan uw retourpakket.
  • Om het risico op beschadiging van de producten te voorkomen, verzoeken we u te kiezen voor een stevige en passende verpakking. Een retourzending kunt u sturen naar of afleveren op het volgende adres.

Oringe NBC B.V.
Oudeweg 43
9364 PR Nuis

Afhandeling van uw retourpakket

Na ontvangst van uw retourpakket zullen wij de artikelen controleren. Wanneer uw retourpakket aan de voorwaarden voldoet, betalen we u zo spoedig mogelijk de aankoopwaarde van de retour gestuurde artikelen terug. Dit doen we via hetzelfde betaalmiddel waarmee u de artikelen heeft betaald. U ontvangt hiervan per e-mail een creditfactuur. Terugbetalingen voeren wij binnen enkele dagen tot uiterlijk 14 dagen na ontvangst in ons magazijn uit.

BESTELLEN

Het juiste product vinden

Via de ingedeelde categorieën
Onze webwinkel is erop ingericht dat u op verschillende manieren de producten kunt vinden die u nodig heeft. Rechtstreeks via de productpagina’s; of via de categorieën/productgroepen door erop (door) te klikken.

Via de zoekbalk
Vanuit de zoekbalk via een uit te voeren zoekopdracht. De zoekbalk kunt u op iedere pagina rechts bovenin vinden. Hier kunt u bijvoorbeeld een omschrijving, artikelnummer of model invullen. Hierdoor vindt u snel en eenvoudig het juiste artikel.

Met hulp van één van onze medewerkers
Uiteraard staan we ook graag voor u klaar met raad en daad! Ons kantoor is op werkdagen van 9.00 tot 12.30 uur bereikbaar voor uw vragen. We zoeken graag uit welke artikelen het meest geschikt zijn voor uw toepassing.

GARANTIE

Oringe NBC B.V. biedt via haar webshop topkwaliteit elektromaterialen aan met een garantieperiode van 2 jaar vanaf levering fabriek. De garantie heeft alleen betrekking op technische manco’s veroorzaakt door ontwerp -of fabricagefouten.  Ondeugdelijk behandelde producten zijn uitgesloten van garantie. Klant zal Oringe NBC faciliteren om technische manco’s vast te stellen en te analyseren. Geclaimde garanties worden door Oringe NBC gecompenseerd met nieuwe of gerepareerde producten.

Een garantie claim kunt u via telefoonnummer +31 (0) 594 548 179 aan ons melden. Uiteraard kunt u ons ook een e-mail sturen. Vermeld hierin dan uw bestelnummer, besteldatum, naam, adres, telefoonnummer en een omschrijving van het probleem. Oringe NBC B.V. neemt uitsluitend claims in behandeling die betrekking hebben op een order via onze webshop.

Gevolgschade

Oringe NBC B.V. is in geen geval verantwoordelijk voor eventuele vervolgschade die ontstaat door een defect, een incomplete levering of schade ontstaan tijdens het transport. Bij het in ontvangst nemen van uw order, dient u zelf te controleren of uw order compleet is, het juiste product is geleverd en of er eventuele schade is ontstaan. Wij doen ons uiterste best een nalevering of vervanging door schade zo snel mogelijk te realiseren.

Uiteraard doen wij alles wat binnen ons bereik ligt, om de afgesproken levertijden na te komen. Vanzelfsprekend zijn wij hierin o.a. ook afhankelijk van onze voorraad in Nederland en productie in Vietnam. Onvoorziene omstandigheden en/of overmacht situaties met betrekkingen tot leveringen kunnen we helaas niet uitsluiten. Voor schade die ontstaat door oponthoud, kunnen wij niet de verantwoordelijkheid dragen. Onkosten die worden gemaakt welke voortkomen uit vertraging, denk hierbij bijvoorbeeld aan kosten voor het inhuren van installateurs/ monteurs, worden niet door Oringe NBC B.V. vergoed.